Dostawy i reklamacje
Jeżeli dostarczono jedną lub więcej uszkodzonych paczek, a list przewozowy został podpisany bez żadnych zastrzeżeń, paczkę uważa się za „odebraną taką, jaka jest” i nie będziemy mogli uwzględnić ewentualnych uszkodzeń ani zapewnić odszkodowanie.
W przypadku reklamacji dotyczącej dostawy należy w ciągu 72 godzin wysłać list polecony za potwierdzeniem odbioru bezpośrednio do przewoźnika, którego adres znajdziesz na dowodzie dostawy przekazanym przez kierowcę. (Zgodnie z art.L.133.3 – dawny art. 105 – Kodeksu handlowego)
Po upływie tego terminu reklamacja nie będzie przez nią rozpatrywana.
Istotnie, aby Państwa reklamacja została uwzględniona, rezerwacja musi zostać potwierdzona listem poleconym za potwierdzeniem odbioru w ciągu 72 godzin od dnia dostarczenia przesyłki na adres przewoźnika (zgodnie z art. 105 Kodeksu Handlowego).
Do reklamacji proszę dołączyć:
Kopia naszej faktury
Kopia dowodu dostawy
Prosimy o dołączenie referencji dotyczących brakujących lub uszkodzonych elementów. Do każdego roszczenia o odszkodowanie wymagane będą zdjęcia datowane i kontekstowe. W razie potrzeby wyślij je nam e-mailem na adres: litige@arabesk.eu
Licz swoje paczki i kontroluj swoją dostawę.
Ważne jest, aby podczas odbioru przesyłki sprawdzić paletę(y) w obecności osoby dostarczającej. Musisz sprawdzić i policzyć swoje paczki. Jeśli zauważysz brakujące opakowania, jedno lub więcej zgniecionych, podartych lub otwartych opakowań, musisz otworzyć opakowania i sprawdzić, czy któregoś z produktów nie brakuje lub nie są uszkodzone podczas transportu. W przypadku zauważenia braku lub uszkodzenia produktu należy dokonać odpowiednich zastrzeżeń w dowodzie dostawy.
Oto dokładne i dokładne zastrzeżenia, które należy umieścić na dowodzie dostawy:
Paleta dostarczana bez opakowania lub bez paska gwarancyjnego
Brak opakowania na sfilmowanej lub niezabezpieczonej palecie (podać numer): „Paleta sfilmowana/niezabezpieczona, brak X opakowania”.
Otwórz opakowanie (określ, czy brakuje części): „Brakuje X sztuk”.
Rozdrobniona paczka (określ, czy jest połamana): „X połamanych części”.
Podarte lub podarte opakowanie (określ, czy są to uszkodzone części): „X uszkodzonych części”.
-Ślady wstrząsów: należy koniecznie sprawdzić zawartość i sprawdzić uszkodzone części.
Jeśli dostawca nie może czekać, aż dokonasz kontroli, podaj następującą informację na dokumencie przewozowym:
„Kierowca nie może być obecny przy rozpakowywaniu i sprawdzaniu uszkodzonej przesyłki(-ek), pod warunkiem sprawdzenia i kontroli.”
UWAGA: Rezerwacje o charakterze ogólnym takie jak:
-„Podlega kontroli”.
-„Podlega uszkodzeniu”.
-„Pod warunkiem rozpakowania”.
Zastrzeżenia te nie mają wartości prawnej.
Spóźnione reklamacje nie mogą być w żadnym wypadku uwzględniane i dopiero wtedy klient ponosi pełną odpowiedzialność.
Nie wyrzucaj uszkodzonego lub wadliwego towaru, przechowuj go do czasu zakończenia sporu (następuje to bardzo szybko, o ile wszystkie kroki zostaną podjęte na czas).